Toen kwam er een olifant met een hele grote snuit

22 mei 2010 - Lima, Peru

Hi allemaal,

De afgelopen weken hebben we het relaxed aan gedaan.  Na Cuzco was Arequipa onze eerste stop. Arequipa is de 2e stad van Peru en is erg modern en toeristisch. Hier hebben we heerlijk gegeten en zijn we naar een museum geweest over de Inca’s. In het muesum is veel te zien maar de meeste aandacht gaat uit naar een expeditie die in 1995 plaatsvond. Tijdens de expeditie is een ingevroren lichaam van een meisje van 12-14 jaar gevonden, Juanita genaamd. Ze is ruim 500 jaar geleden in het Inca tijdperk geofferd op de hoogste berg  op 6000 meter  en zodoende is zij bewaard gebleven. Een beetje luguber maar ook erg bijzonder. In Arequipa hebben we ook ceviche (rauwe vis met limoen) gegeten. We vonden de eerste happen erg lekker maar daarna ging het ons een beetje vervelen. Dichtbij Arequipa ligt de Colca Canyon. Dit hebben we in een 2 daagse excursie bezocht.  De canyon is op sommige plaatsen 4000 meter diep (en daarmee de op een na diepste in de wereld) maar op veel plaatsen lijkt het meer een vallei dan een canyon. Toch was de omgeving erg mooi en hebben we veel condors gezien. ’s Nachts was het trouwens vreselijk koud, maar gelukkig konden we met een electrisch kacheltje de hele avond in bed kaarten. Daarna zijn we doorgegaan naar Huacachina. Tot onze verrassing bleek het weer hier heerlijk (25-30 graden) en hadden ze nog zwembaden ook. Kortom heerlijk genieten en luieren daar. Een middagje hebben we nog een beetje actief gedaan en hebben we gesandboard en buggy gereden. Het sandboarden was erg leuk, vooral met je buik van de berg af en keihard gillen ( ik iets meer dan Maarten).  En het buggy rijden ging ongeloolijk hard en steil naar beneden. Na 4 dagen luieren wilden we nog 1 excursie doen “Isla Ballettas”. Dit eiland staat bekend als ‘Poor man’s Galapagos eiland ‘ maar of dit helemaal terecht is is de vraag. Wij hebben veel vogels gezien, zeehonden en pinguins maar ik gok dat je meer kan zien op de echte eilanden. Ook de stank was soms niet te doen.  Maar we hebben wel genoten. En nu zijn we in Lima. Naast een paar bezienswaardigheden willen we hier shoppen en verder bar weinig. Wij hopen jullie allemaal snel weer te zien! En we wilden nog kwijt dat we erg genoten hebben van de vele reacties op de site!

Veel liefs ons

1. Marion en Theo:
    22 mei 2010
    Nog een reactie dan: Geniet lekker de laatste dagen en dan een hele fijne reis terug. Tot gauw!!! Kus. Theo en Marion.
  2. andre en bianca:
    22 mei 2010
    Tot zaterdag
  3. Annick Fokma:
    27 mei 2010
    Lieve Nien en Maarten,

Veel plezier nog de laatste dagen en een hele goede reis terug, verheug me er heel erg op jullie weer te zien en alle verhalen ook mondeling te horen!!

Liefs Annick